Top hardware aan een scherpe prijs
We kiezen voor A-merken, maar drukken de kosten door de intelligentie steeds meer naar de softwarelaag te schuiven. Hierdoor kunnen we werken met performante standaard hardware.

Klinkt dit herkenbaar?
We horen van heel wat klanten met welke uitdagingen ze kampen met hun hardware.
Lange levertijden
Je bestelt nieuwe servers, maar door schaarste in de supply chain moet je maanden wachten voordat ze geleverd worden.
Onzekere capaciteit
Het is lastig inschatten hoeveel rekenkracht en opslag je écht nodig hebt de komende jaren, waardoor je snel te veel of te weinig investeert.
Complexe licentiemodellen
Naast de hardware moet je rekening houden met ingewikkelde software- en supportcontracten, die de totale kost moeilijk voorspelbaar maken.

Wat mag je verwachten van onze hardware?
Tijdens een design workshop, in het begin van ons project, bepalen we in overleg en op basis van je specifieke noden, welke hardware nodig is. Na aankoop is de hardware jouw eigendom. Typisch wordt de hardware met 3 of 5 jaar support aangeboden.
We kiezen bewust voor performante standaard hardware, die genoeg ruimte biedt om een specifiek deel tijdelijk uit dienst te nemen voor onderhoud zonder dat dit enige impact heeft op je performantie.
De keuze voor standaard hardware laat ons ook toe om proactieve monitoring in te stellen, zodat we problemen kunnen oplossen voor ze zich stellen.
Waarom onze
klanten ons
vertrouwen



Hardwarebeheer
Wat wel of niet zelf beheren?
Je kan je hardware zelf beheren, of dat aan ons uitbesteden. Wanneer je kiest voor een managed oplossing, zorgen we voor een beveiligde en dubbel redundante verbinding tussen je Cloud-in-a-Box en ons “zenuwcentrum”.
Die laat ons toe om 24/7 in te staan voor het beheer en onderhoud van je volledige infrastructuur. Jij bent enkel nog verantwoordelijk voor de virtuele machines of containers.
Wanneer je Cloud-in-a-Box on-premise draait, blijf jij uiteraard verantwoordelijk voor housing, koeling en electriciteitstoevoer: fysieke elementen die wij niet vanop afstand kunnen beheren.
In colocation vallen al die dingen wél onder onze verantwoordelijkheid, omdat je oplossing dan draait in ons datacenter.

Waarom kiezen voor Epact als partner?
Er zijn heel wat partijen die cloudoplossingen aanbieden, maar wij geven een aantal extra’s die het verschil maken.
Lokale ondersteuning
Je kan rekenen op lokale experts om je Cloud-in-a-Box te beheren en te onderhouden. Als je een vraag, een probleem of een uitdaging hebt, zijn we maar één telefoontje of één bezoek van je verwijderd.
Volledig beheer
Wij nemen het volledige beheer van het netwerk, de opslag, de servers en de hypervisorlaag voor onze rekening. Op die manier kan jij volledig focussen op je business, zonder je zorgen te maken over je infrastructuur.
Kennis en ervaring
We combineren kennis, hands-on expertise en ervaring (lees: concrete projecten) met ProxMox, VMware en andere technologieën. Wij durven zeggen dat we bijna alles al wel een keer gezien of gedaan hebben.
Hoe werken we?
We stemmen Cloud-in-a-Box zoveel mogelijk af op jouw uitdagingen en behoeftes, maar daarachter zit wel degelijk een doordachte en bewezen aanpak.
Design workshop
Feedback
Implementatie/migratie
Documentatie & training
Operationele transfer of managed services
Heb je een specifieke vraag of opmerking?
Praat even met een van onze experts. Virtueel of face-to-face. Zonder verplichtingen. Wie weet kennen wij het antwoord op jouw vraag of hebben we de oplossing die jij zoekt.
De andere elementen van Cloud-in-a-Box
Cloud-in-a-Box is een totaaloplossing die naast hardware ook nog andere elementen bevat.
Software
We kiezen voor het open source virtualisatieplatform van Proxmox en de netwerkoplossingen van Cato Networks. We bieden daarmee een kwalitatief en betrouwbaar tegengewicht voor internationale spelers.
Managed Services
Naast slimme hardware- en softwarekeuzes, maken we het verschil met onze lokale dienstverlening: beheer en ondersteuning van je oplossing gebeurt door onze cloud experts.