Je infrastructuur altijd in topvorm

Een stabiele IT-omgeving vraagt om meer dan alleen ingrijpen wanneer er iets fout loopt. Net zoals je een wagen regelmatig naar de garage brengt om problemen te voorkomen, heeft je IT-infrastructuur nood aan gepland onderhoud en grondige controles om in optimale conditie te blijven.

Klinkt dit herkenbaar?

We horen van heel wat klanten met welke uitdagingen ze kampen bij het beheer van hun IT-infrastructuur.

Uitgestelde updates en patches

Belangrijke updates en security patches worden te lang uitgesteld, waardoor risico’s ontstaan die je liever vermijdt.

Geen systematisch onderhoud

Je IT-team heeft wel de kennis, maar niet de tijd om onderhoud structureel en systematisch aan te pakken en blijft brandjes blussen.

Geen of beperkte systeemstatus

Omdat er niet op regelmatige basis een health check wordt uitgevoerd, heb je niet echt zicht op hoe performant en veilig je infrastructuur nu eigenlijk is. 

Wat mag je verwachten van gepland onderhoud en health checks?

Wij nemen het onderhoud en de health checks van je infrastructuur voor onze rekening. Onze experts werken samen met jou een jaarplan uit waarin duidelijk vastligt welke updates, patches en controles nodig zijn.  

Je krijgt een voorspelbaar onderhoudsritme dat eenvoudig in je budget past en bovendien in maandelijkse schijven afgerekend wordt.

Bij elke onderhoudsronde kijken we niet alleen naar de techniek, maar geven we ook operationele aanbevelingen en tips die je infrastructuur efficiënter maken. Op vaste afgesproken momenten doen we ook health checks om de status van je infrastructuur te bepalen.

Waarom onze
klanten ons
vertrouwen

Wesley Lichtert, IT manager
Wesley Lichtert
IT Manager, Boma
"Wij vertrouwen al meer dan 15 jaar op de expertise van Epact voor onze virtuele infrastructuur. Hun onafhankelijkheid, proactiviteit en kwalitatieve service zorgen voor een uitstekende prijs- kwaliteitsverhouding."
Lieven Embrechts
IT Solutions Architect, BO Partner
“Epact zorgt ervoor dat ik helemaal kan focussen op onze core business. Ik ben zeker dat onze IT-infrastructuur perfect beheerd wordt én ik win enorm veel tijd die ik in andere projecten kan steken.”
Johan Konings, IT Manager
Johan Konings
IT Manager, Regionaal ziekenhuis Heilig Hart Leuven
"De sterkte van Epact zit in de combinatie van hun kennis en expertise en het feit dat ze hun diensten en oplossingen afstemmen op onze grootte en de specifieke uitdagingen in onze sector, maar tegelijk groeimarge bieden."

Wat zelf doen en wat niet?

Volledig beheer uitbesteden of toch niet?

Je kan je volledige infrastructuur uitbesteden, maar het hoeft absoluut niet.

Je bepaalt zelf welke onderdelen relevant zijn voor jouw organisatie. Sommige klanten kiezen ervoor om slechts een bepaald deel van hun omgeving uit te besteden, zoals back-ups bijvoorbeeld. 

Omdat wij werken op schaal en sterk inzetten op automatisatie, kunnen we onderhoud meestal wel een stuk efficiënter organiseren dan wanneer je het volledig zelf doet.

Zo vermijd je dat onderhoud te veel tijd vraagt van je team, ten koste gaat van andere prioriteiten, of erger nog: dat er iets vergeten wordt waardoor je meer risico loopt op downtime of cyberaanvallen.

Waarom kiezen voor managed services van Epact?

Er zijn heel wat partijen die managed services aanbieden, maar wij geven een aantal extra’s die het verschil maken.

Lokale contacten

Onze lokale experts zorgen voor het onderhoud en de health checks, maar geven ook aanbevelingen om je infrastructuur te optimaliseren. En we zijn altijd maar één telefoontje van je verwijderd.

Contract op maat

Elk managed services contract dat we hebben, wordt zoveel mogelijk afgestemd op maat van de klant. Scope, prijsmodel en onze beschikbaarheid (kantooruren, buiten kantooruren, 24/7) zijn allemaal bespreekbaar.

Toegang tot extra expertise

Je hebt toegang tot alle expertise die aanwezig is binnen de Cronos-groep. Als je specifieke expertise nodig hebt, kunnen wij je zeker met de juiste mensen in contact brengen.

Hoe werken we?

We stemmen onze managed services zoveel mogelijk af op jouw uitdagingen en behoeftes. Maar een aantal stappen komen wel altijd terug.

1

Kennismaking

We starten met een kennismaking, waarbij we onze werking toelichten en je laten proeven van onze expertise. Vaak gebeurt dit via een servicedesk-contract, waarmee we je reactief ondersteunen. Jij neemt contact met ons op wanneer er een probleem is en onze experts helpen je verder.
2

Audit & verbeteringstraject

Tijdens een audit brengen we jouw omgeving in kaart. Het resultaat zijn een aantal aanbevelingen om je infrastructuur te optimaliseren. We adviseren je om deze aanbevelingen onder de vorm van een verbeteringstraject samen uit te voeren.
3

Onderhoud & healthchecks

We zorgen voor periodiek gepland onderhoud, de bijhorende healthchecks en operationele aanbevelingen. Dit zorgt ervoor dat je infrastructuur steeds in topvorm blijft. Vaak vormt dit de opstap naar een intensere samenwerking.
4

Proactieve monitoring

Bij proactieve monitoring besteed je het dagelijkse beheer uit aan ons. Wij zorgen voor maximale performantie en veiligheid van je infrastructuur. Wij monitoren proactief en voorkomen problemen nog voor ze zich stellen.

Onze partners, jouw garantie op topkwaliteit

ProxMox ontwikkelt open-source platformen voor servervirtualisatie en IT-infrastructuurbeheer. Ze bieden krachtige, flexibele en betaalbare alternatieven voor traditionele virtualisatie- en hyperconverged-oplossingen.
Veeam staat wereldwijd bekend als toonaangevende leverancier van back-up-, recovery- en databeveiligingsoplossingen voor zowel on-premise als cloudomgevingen.
Wasabi Cloud biedt een veilige, betrouwbare en betaalbare oplossing voor cloudopslag. Ze onderscheiden zich met high-performance storage aan prijzen die tot 80% lager liggen dan de grotere cloud providers, mét een vast en voorspelbaar prijsmodel.

Heb je een specifieke vraag of opmerking?

Praat even met een van onze experts. Virtueel of face-to-face. Zonder verplichtingen. Wie weet kennen wij het antwoord op jouw vraag of hebben we de oplossing die jij zoekt.

Bedankt! Je bericht is ontvangen.
Er ging iets mis bij het versturen van je bericht, probeer het opnieuw.