Managed services: meer dan enkel ondersteuning

Managed services betekent voor ons veel meer dan ondersteuning. Het gaat om het dagelijks beheer en het performant houden van jouw infrastructuur. Wij zijn extra ogen en handen die je IT-team versterken. Bij complexe uitdagingen brengen we bovendien onze jarenlange ervaring en inzichten uit vergelijkbare situaties mee.  

Wat zijn de voordelen voor jou?

Taken uitbesteden kan nuttig zijn, maar alleen als het ook concrete voordelen biedt voor je business. Wat hebben we jou te bieden met onze managed services?

Voorspelbaar en helder kostenplaatje

Voor onze managed services werken we vaak met een vast bedrag per maand, waardoor onverwachte kosten voor onderhoud en storingen wegvallen. Dit maakt budgetten opstellen eenvoudiger en transparanter.

Meer focus op je business

Door je infrastructuurbeheer uit te besteden, kunnen je interne IT-mensen zich richten op strategische projecten en innovatie, in plaats van op dagelijkse operationele problemen.

Voorkomen van problemen

Met onze proactieve monitoring kan je potentiële problemen vroegtijdig detecteren en oplossen. Dat minimaliseert downtime en productiviteitsverlies.

Extra kennis & expertise

Je kan gebruikmaken van de kennis en ervaring van onze experts,  die vaak specifieker en diepgaander is dan die van een interne IT-afdeling.

Maximale beschikbaarheid

Met redundantie, 24/7 support en onze snelle responstijden wordt de continuïteit van je kritieke IT-systemen beter gegarandeerd.

Innovatie & technische vernieuwing

We adviseren je graag over welke opties vandaag toekomstbestendig zijn. Wij volgen alle evoluties en houden jou en je omgeving up-to-date.

Hoe werken we?

We stemmen onze managed services zoveel mogelijk af op jouw uitdagingen en behoeftes. Maar een aantal stappen komen wel altijd terug.

1

Kennismaking

We starten met een kennismaking, waarbij we onze werking toelichten en je laten proeven van onze expertise. Vaak gebeurt dit via een servicedesk-contract, waarmee we je reactief ondersteunen. Jij neemt contact met ons op wanneer er een probleem is en onze experts helpen je verder.
2

Audit & verbetertraject

Tijdens een audit brengen we jouw omgeving in kaart. Het resultaat zijn een aantal aanbevelingen om je infrastructuur te optimaliseren. We adviseren je om deze aanbevelingen onder de vorm van een verbeteringstraject samen uit te voeren.
3

Onderhoud & health checks

We zorgen voor periodiek gepland onderhoud, de bijhorende health checks en operationele aanbevelingen. Dit zorgt ervoor dat je infrastructuur steeds in topvorm blijft. Vaak vormt dit de opstap naar een intensere samenwerking.
4

Proactieve monitoring

Bij proactieve monitoring besteed je het dagelijkse beheer uit aan ons. Wij zorgen voor maximale performantie en veiligheid van je infrastructuur. Wij monitoren proactief en voorkomen problemen nog voor ze zich stellen.

Onze partners, jouw garantie op topkwaliteit

ProxMox ontwikkelt open-source platformen voor servervirtualisatie en IT-infrastructuurbeheer. Ze bieden krachtige, flexibele en betaalbare alternatieven voor traditionele virtualisatie- en hyperconverged-oplossingen.
Veeam staat wereldwijd bekend als toonaangevende leverancier van back-up-, recovery- en databeveiligingsoplossingen voor zowel on-premise als cloudomgevingen.
Wasabi Cloud biedt een veilige, betrouwbare en betaalbare oplossing voor cloudopslag. Ze onderscheiden zich met high-performance storage aan prijzen die tot 80% lager liggen dan de grotere cloud providers, mét een vast en voorspelbaar prijsmodel.

Waarom kiezen voor Epact?

Geen leverancier, maar een partner

Vandaag zijn er veel IT-bedrijven die managed services aanbieden: grote internationale spelers, lokale IT-bedrijfjes die naast de verkoop van producten ook nog een helpdesk opzetten, enz.

Maar vaak zal je merken dat die ondersteuning te wensen overlaat: bij de grote spelers ben je een nummer, bij de kleinere aanbieders bots je tegen een gebrek aan kennis of beschikbaarheid.

Epact heet meer te bieden: lokale expertise, voldoende capaciteit én de ondersteuning van de Cronos-groep. Maar het belangrijkste: we zijn geen leverancier, maar een partner die meedenkt en aandacht besteed aan wat jij specifiek nodig hebt.

Heb je een specifieke vraag of opmerking?

Praat even met een van onze experts. Virtueel of face-to-face. Zonder verplichtingen. Wie weet kennen wij het antwoord op jouw vraag of hebben we de oplossing die jij zoekt.

Bedankt! Je bericht is ontvangen.
Er ging iets mis bij het versturen van je bericht, probeer het opnieuw.

Veelgestelde vragen

Moet ik mijn volledige infrastructuur uitbesteden?

Nee, zeker niet. Het kán, maar het hoeft absoluut niet. Jij bepaalt welke onderdelen relevant zijn voor jouw organisatie. Vaak zien we dat klanten bijvoorbeeld enkel kiezen voor onze Back-Up Managed Services.

Kunnen jullie managed services combineren met onze bestaande IT?

Ja, onze aanpak is flexibel. We stemmen onze dienstverlening af op je huidige infrastructuur en processen, zodat je probleemloos hybride kunt werken.

Zijn mijn systemen veiliger met managed services?

Ja. Dankzij continue monitoring, patch management en proactieve beveiligingsupdates verklein je de kans op incidenten. Bovendien werken we volgens de geldende securitystandaarden en complianceregels.

Blijft mijn interne IT-afdeling nog relevant met managed services?

Zeker. Managed services zijn bedoeld om je IT-team te ontlasten van operationele taken. Zo houden zij tijd vrij voor strategische projecten en innovatie.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met onze managing partner.
Christof Ugau
Managing Partner