
Uitdaging
- Extra functionaliteit en self-service bij back-ups
Oplossing
- Zelf ontworpen online.portaal met extra functionaliteit
Waarom Epact?
- Lokale dienstverlening en single point of contact
Epact en Integri hebben de handen in elkaar geslaan om een webportaal te ontwikkelen dat extra functionaliteit toevoegt aan back-up beheer van Veeam. Veeam biedt met haar M365 Backup een volwaardige back-up oplossing voorMicrosoft 365, maar veel bedrijven zoeken een oplossing die net iets verdergaat. Zeker als het om back-up beheer gaat. Dit webportaal doet exact dat.
Integri, opgericht in 2018, is een IT-partner voor KMO’s. Het bedrijf helpt KMO’s met op maat gemaakte IT-oplossingen, gericht op het versterken van het bedrijf. Ze laten de IT-infrastructuur naadloos aansluiten op de unieke behoeften van elke KMO.
Uitdaging
Zowel Epact als Integri kregen van heel wat klanten te horen dat ze nood hadden aan extra functionaliteit bij hun back-ups. De mogelijkheid voor IT-teams om op basis van gebruikersrollen functionaliteit aan te bieden, self-service voor eindgebruikers en goede rapportage waren de meest gestelde vragen. Integri klopte daarom aan bij Epact om samen een webportaal te ontwerpen dat deze functionaliteit kon aanbieden.
Oplossing
Epact integreerde Integri’s Cherriis-oplossing om klanten optimaal te beheren. Het portaal is ontworpen om zowel IT-teams als eindgebruikers te ondersteunen. IT-teams kunnen rechten toewijzen aan individuen en/of groepen en eindgebruikers kunnen op basis van deze rolgebaseerde toegang autonoom bepaalde gegevens terughalen. Deze self-service restore-mogelijkheden gaan verder dan de basisfunctionaliteit. Het granulaire beheer van rollen en profielen zorgt ook voor een betere delegatie van taken en maakt een meer specifiek beheer van backup- en restore-taken mogelijk.
Elk kwartaal krijgen klanten een uitvoerig rapport dat een duidelijk beeld geeft over de toestand van de back-ups, maar het webportaal biedt ook real-time inzichten. Zo kunnen klanten, in afwachting van de kwartaalrapportage, de vinger aan de pols blijven houden als ze dat willen.
Gebruikers van het webportaal kunnen kiezen voor een Veeam M365 back-up op maat of voor een SaaS-oplssong met totale ontzorging.
Waarom Epact?
Integri koos voor Epact, omdat zij zich met hun keuze voor Belgische lokale dienstverlening differentiëren van de grotere internationale spelers. Er is een directe lijn tussen Epact, Integri en de eindklanten, waardoor het makkelijk is om actief mee te denken en klanten een perfecte en persoonlijke dienstverlening te bezorgen.